Jeżeli moment hamowania jest ustawiony na zbyt wysoki, silnik zatrzyma się przed zakończeniem czasu hamowania i będzie przez to narażony na niepotrzebne grzanie, które może doprowadzić do uszkodzenia.
Hamowanie MCD 500:
• Nie wymaga użycia stycznika hamowania DC
• Steruje wszystkimi trzema fazami tak. aby prądy hamowania i związane z nimi grzanie były równomiernie rozłożone w silniku.
2: Czas hamowania (Par. 1-16)
3: Czas wybiegu przed zatrzymaniem
Hamowanie składa się z dwóch etapów:
1. Hamowanie wstępne: Zapewnia umiarkowany poziom hamowania w celu zmniejszenia prędkości silnika do takiej, przy której będzie możliwość pomyślnego zastosowania pełnego hamowania (około 70% prędkości).
2. Pełne hamowanie: To hamowanie zapewnia maksymalny moment hamowania, lecz jest nieefektywne przy prędkościach większych niż około 70%.
Aby skonfigurować działanie hamowania MCD 500, należy:
1. Ustawić Par. 1-11 na żądany czas trwania zatrzymywania (1). Jest to całkowity czas hamowania i musi być ustawiony na wartość na tyle większą, od czasu hamowania (Par. 1-16), aby na etapie hamowania wstępnego prędkości silnika mogła być zmniejszona do około 70%. Jeżeli czas zatrzymania będzie zbyt krótki, hamowanie nie zakończy się pomyślnie i silnik zatrzyma się z wybiegiem.
2. Ustawić czas hamowania (Par. 1-16) na około jedną czwartą zaprogramowanego czasu zatrzymania. Powoduje to ustawienie czasu dla etapu pełnego hamowania (2).
3. Wyregulować moment hamowania (Par. 1-15) tak, aby osiągnąć żądane działanie przy zatrzymywaniu. Jeżeli ustawi się go zbyt nisko, silnik nie zatrzyma się całkowicie, lecz zatrzyma się z wybiegiem na koniec czasu hamowania.
Skontaktować się z dostawcą w celu uzyskania dodatkowych informacji na temat instalacji korzystających z zewnętrznego czujnika zerowej prędkości (np. zastosowania ze zmiennym obciążeniem podczas cyklu hamowania).