Przy pracy manewrowej silnik działa ze zmniejszoną prędkością w celu wyrównania obciążenia i ułatwienia serwisowania. Silnik może pracować manewrowo do przodu lub do tyłu.

W zależności od silnika, maksymalne dostępne wartości momentu pracy manewrowej wynoszą około 50% - 75% momentu przy pełnym obciążeniu (FLT) silnika. Dostępny moment pracy manewrowej do tyłu wynosi około 50% - 75% momentu pracy manewrowej do przodu. Aby ustawić poziom zmiennego momentu, należy użyć par. 15-8.

WAŻNE
Ustawienie par. 15-8 powyżej 50% może spowodować zwiększone wibracje wału.


1. Praca manewrowa do przodu
2. Praca manewrowa do tyłu
3. Praca normalna

W celu włączenia pracy manewrowej, użyć wejścia programowalnego (Par. 3-3 Funkcja wejścia A).

Aby zatrzymać pracę manewrową, nalezy wykonać jedno z poniższych:

• Usunąć polecenie pracy manewrowej
• Nacisnąć przycisk OFF na LCP
• Aktywować Stop awaryjny za pomocą wejść programowalnych LCP

Praca manewrowa rozpocznie się pod koniec czasu opóźnienia restartu, jeżeli polecenie pracy manewrowej jest nadal obecne. Inne polecenia oprócz powyższych będą ignorowane podczas pracy manewrowej.

WAŻNE
Praca manewrowa będzie odbywała się w trybie 2-przewo-dowych bez względu na stan wejść Start, Stop i Reset.

WAŻNE
Praca manewrowa jest dostępna wyłącznie dla silnika głównego (więcej informacji na temat zespołów głównych i drugorzędnych - patrz Drugorzędny zespół silnika). Płynny rozruch i płynne zatrzymanie nie są dostępne podczas pracy manewrowej.

UWAGA

Bieg przy niskiej prędkości nie jest zalecany w przypadku pracy ciągłej z powodu ograniczonego chłodzenia silnika. Praca manewrowa zmienia profil cieplny silnika i zmniejsza dokładność jego modelu cieplnego. Nie należy polegać na skuteczności termicznego zabezpieczenia przed przeciążeniem silnika w przypadku pracy manewrowej.

WebSystem  tel. 048 383.01.44   | serwis branżowy softstarty.pl | wortal z falownikami -> www.falowniki.pl | forum-> www.falowniki.info 

Warto zobaczyć


Dobór softstartów do silników elektrycznych  Napędy energoelektroniczne do zmniejszania prądów rozruchowych silników elektrycznych. Łagodny rozruch silników elektrycznych.

Copyright © 2010 www.softstarty.pl