W tym zastosowaniu MCD 500 jest używany ze stycznikami pracy do przodu i hamowania. Gdy MCD 500 otrzymuje sygnał uruchomienia (przycisk S1), zamyka się stycznik pracy do przodu (KM1) i silnik jest sterowany zgodnie z zaprogramowanymi podstawowymi ustawieniami silnika.
Gdy MCD 500 otrzyma sygnał stopu (przycisk S2), otwiera się stycznik pracy do przodu (KM1) i zamyka stycznik hamowania (KM2) po czasie około 2-3 sekund (KT1). KA3 jest również zamykany, aby aktywować drugorzędne ustawienia silnika, które powinny być zaprogramowane przez użytkownika dla uzyskania żądanej charakterystyki działania przy zatrzymywaniu.
Gdy prędkość silnika zbliży się do zera, zewnętrzny czujnik rotacji wału (A2) zatrzyma softstarter i otworzy stycznik hamowania (KM2).
1 | Napięcie sterowania (zależne od modelu) | KA3 | Przekaźnik hamowania |
2 | Wejścia zdalnego sterowania | KA4 | Przekaźnik czujnika rotacji |
3 | Wejście termistora silnika (tylko PTC) | KM1 | Stycznik liniowy (praca) |
4 | Wyjścia przekaźnikowe | KM2 | Stycznik liniowy (hamowanie) |
5 | Zasilanie trójfazowe | KT1 | Czasomierz opóźnienia pracy |
6 | Zaciski silnika | KT2 | Czasomierz opóźnienia hamowania |
A2 | Czujnik rotacji wału | S1 | Styk startu |
KA1 | Przekaźnik pracy | S2 | Styk zatrzymania |
KA2 | Przekaźnik startu | S3 | Styk resetowania |
Ustawienia parametrów:
• Par. 3-3 Funkcja Wejścia A
• Wybranie "Wybór ust. silnika" przypisuje Wejściu A Wybór ust. silnika
• Ustawić charakterystykę działania przy uruchomieniu przy użyciu podstawowych ust. silnika (grupa parametrów 1)
• Ustawić charakterystykę działania przy hamowaniu przy użyciu drugorzędnych ustawień silnika (grupa parametrów 7)
• Par. 4-7 Funkcja przekaźnika C
• Wybranie wyłączenia awaryjnego przypisuje funkcję wyłączenia awaryjnego wyjściu przekaźnikowemu C
WAŻNE
Jeżeli MCD-500 wyłącza się awaryjnie ze względu na częstotliwość zasilania (Par. 16-5 Częstotliwość) gdy otwiera się stycznik hamowania KM2, zmienić ustawienia Par. 2-8 - 2-10.