W przypadku obciążeń o dużej bezwładności, MCD 500 można skonfigurować tak, aby płynnie hamował.

W tym zastosowaniu MCD 500 jest używany ze stycznikami pracy do przodu i hamowania. Gdy MCD 500 otrzymuje sygnał uruchomienia (przycisk S1), zamyka się stycznik pracy do przodu (KM1) i silnik jest sterowany zgodnie z zaprogramowanymi podstawowymi ustawieniami silnika.

Gdy MCD 500 otrzyma sygnał stopu (przycisk S2), otwiera się stycznik pracy do przodu (KM1) i zamyka stycznik hamowania (KM2) po czasie około 2-3 sekund (KT1). KA3 jest również zamykany, aby aktywować drugorzędne ustawienia silnika, które powinny być zaprogramowane przez użytkownika dla uzyskania żądanej charakterystyki działania przy zatrzymywaniu.

Gdy prędkość silnika zbliży się do zera, zewnętrzny czujnik rotacji wału (A2) zatrzyma softstarter i otworzy stycznik hamowania (KM2).


1 Napięcie sterowania (zależne od modelu) KA3 Przekaźnik hamowania
2 Wejścia zdalnego sterowania KA4 Przekaźnik czujnika rotacji
3 Wejście termistora silnika (tylko PTC) KM1 Stycznik liniowy (praca)
4 Wyjścia przekaźnikowe KM2 Stycznik liniowy (hamowanie)
5 Zasilanie trójfazowe KT1 Czasomierz opóźnienia pracy
6 Zaciski silnika KT2 Czasomierz opóźnienia hamowania
A2 Czujnik rotacji wału S1 Styk startu
KA1 Przekaźnik pracy S2 Styk zatrzymania
KA2 Przekaźnik startu S3 Styk resetowania

Ustawienia parametrów:
• Par. 3-3 Funkcja Wejścia A
• Wybranie "Wybór ust. silnika" przypisuje Wejściu A Wybór ust. silnika
• Ustawić charakterystykę działania przy uruchomieniu przy użyciu podstawowych ust. silnika (grupa parametrów 1)
• Ustawić charakterystykę działania przy hamowaniu przy użyciu drugorzędnych ustawień silnika (grupa parametrów 7)

• Par. 4-7 Funkcja przekaźnika C
• Wybranie wyłączenia awaryjnego przypisuje funkcję wyłączenia awaryjnego wyjściu przekaźnikowemu C

WAŻNE
Jeżeli MCD-500 wyłącza się awaryjnie ze względu na częstotliwość zasilania (Par. 16-5 Częstotliwość) gdy otwiera się stycznik hamowania KM2, zmienić ustawienia Par. 2-8 - 2-10.

WebSystem  tel. 048 383.01.44   | serwis branżowy softstarty.pl | wortal z falownikami -> www.falowniki.pl | forum-> www.falowniki.info 

Warto zobaczyć


Dobór softstartów do silników elektrycznych  Napędy energoelektroniczne do zmniejszania prądów rozruchowych silników elektrycznych. Łagodny rozruch silników elektrycznych.

Copyright © 2010 www.softstarty.pl