• Uzwojenia silnika: Mają one niską pojemność cieplną, więc wpływają na krótkofalowe właściwości termiczne silnika. Tam właśnie prąd generuje ciepło.
• Korpus silnika: Ma on wysoką pojemność cieplną, co wpływa na długofalowe zachowanie silnika. Model termiczny uwzględnia, co następuje:
- Prądu w silniku, straty w żelazie, straty ze względu na rezystancję uzwojenia, pojemność cieplną uzwojenia i korpusu silnika oraz tempo chłodzenia podczas pracy i bezruchu.
- Procent znamionowej wydajności silnika. Ustala wyświetlaną wartość dla modelu uzwojenia i jest określana m.in. przez ustawienie FLC silnika.
WAŻNE
Par. 1-1 FLC silnika powinien być ustawiony na wartość znamionową FLC silnika. Nie dodawać wartości znamionowej przeciążenia, gdyż jest ona wyliczana przez MCD 500.
Mechanizm zabezpieczenia przed przeciążeniem termicznym MCD 500 ma szereg zalet przewyższających przekaźniki termiczne.
• Wpływ chłodzenia wentylatorami jest uwzględniany podczas pracy silnika
• Rzeczywisty prąd pełnego obciążenia i zamrożony czas wirnika mogą służyć doprecyzowaniu modelu. Właściwości termiczne uzwojenia są uwzględniane oddzielnie od pozostałych części silnika (tzn. że model "wie", że uzwojenia mają niską masę termiczną i wysoki opór termiczny).
• Część modelu termicznego obejmująca uzwojenie reaguje o wiele szybciej niż część obejmująca korpus, co oznacza że silnik może pracować bliżej bezpiecznej maksymalnej temperatury roboczej i jest wciąż chroniony przed uszkodzeniami termicznymi.
• Procent pojemności cieplnej silnika wykorzystywany przy każdym starcie jest zapisywany w pamięci. Starter można skonfigurować tak, aby automatycznie określał czy silnik ma wystarczającą pojemność cieplną aby móc uruchomić się ponownie.
• Funkcja pamięci modelu zapewnia całkowitą ochronę silnika przed rozruchem na gorąco. Model używa danych pobieranych z zegara czasu rzeczywistego aby uwzględnić przebieg czasu chłodzenia, nawet w przypadku odłączenia zasilania sterowania.
Funkcja ochrony przed przeciążeniem zawarta w tym modelu spełnia wymagania krzywej NEMA 10, ale zapewnia też doskonałą ochronę dla niskich poziomów przeciążenia z powodu oddzielnego modelu termicznego dla uzwojenia.
1. MSTC1 = 5
2. MSTC1 = 10
3. MSTC1 = 20
1 MSTC oznacza stałą czasowa rozruchu silnika, którą określa Zamrożony Czas Wirnika (par. 1-2) gdy Prąd Zamrożonego Wirnika wymosi 600% wartości FLC.
serwis branżowy softstarty.pl | kontakt z nami | WebSystem | tel. 048 383.01.44